Bu Blogda Ara

12 Haziran 2011 Pazar

Genel Seçimler, Türk Sanat Müziği, Rakı

Yine bir seçim zamanı. Yine gidişat belli. Güzel ülkem yine oyunu sağ siyasetten yana kullanacak. Hiçbir zaman sosyalist olduğumu gizlemedim. Gurur duymuşumdur bundan. Sosyal demokrat bir ailede büyüyüp sosyalist olmak zor değil tabi. Koyu Fenerbahçeli bir babanın koyu Galatasaraylı oğlu olmak kadar güzel bir duygudur. Saolsun babam, bu 2 özelliğime hiç sert çıkmamıştır. Belki Atatürk ile aynı dönem yaşasaydı, ondan önce babam kurardı CHP’ yi. O kadar fanatik CHP’ lidir yani. Ama benim hayat karşısındaki duruşuma karışmamıştır.
Yine bir mağlubiyet söz konusu sol siyaset açısından. Soldan kastım, CHP, İşçi Partisi ya da TKP filan olarak algılanmasın sakın. Başka türlü bir şey bizim istediğimiz. Bu kadar güzel bir mirasa sahip bir ülkenin sola bu kadar uzak olması benim gibilerin en büyük hatasıdır aynı zamanda. İlk mitinge katılışım 14 yaşındadır. Babam CHP İzmir İl Örgütü Yönetim Kurulundaydı. Dün gibi hatırlarım. Okulu asıp gitmiştim CHP mitingine. Uğur Mumcu katledilmişti ve seçimler vardı yine. Babam beni yakalamıştı mitingde ve bir taraftan azarlarken bir taraftan hoşuna gitmişti orda olmam.
Asıl beni tetikleyen olay 2 Temmuz 93’tür. Sivas katliamı. İnsanlar düşüncelerini sevmedikleri birini niye yakmak istemişlerdir diye düşünmüştüm o veletlik dönemlerinde. Var mıdır böyle bir nefret, var mıdır böyle bir yok etme istemi? Sonra bilinç dediğiniz mekanizma gelişiyor tabi çevrenin unsuruyla. Okudukça aydınlanıyorsun, okudukça bilinçleniyorsun. Sosyalist olmalıyım dediğimde yaşım 15’ti.
Sosyalist oldun da ne yaptın dersen? Koca bir hiç. Belki birkaç eylem ve yol kesme eylemi dışında hiçbir şey. Örgütlülüğün bu kadar önemli olduğu bir organizasyonda bir iki ufak girişim dışında hiçbirşey yapmazsan ülkenin bugünkü gidişatına da sadece bakarsın. Latin Amerika ve birçok Avrupa ülkesi sola ya da en kötüsü Sosyal Demokrat partilere oy verirken, benim ülkem hala kahve edebiyatı yapan birine oy veriyorsa, bu benim hatamdır; hiçkimsenin değil. Hayat dediğin bu değil maalesef, iyi bir kariyer elde edebilmek uğruna, önem verdiğin bazı şeylerden vazgeçiyorsan / vaz geçebiliyorsan sorun sistemde değil sendedir. Mahir Çayan’lar Deniz Gezmiş’ler Sinan Cemgil'ler 25 yaşında katledilirken, sen masa başında oturuyorsan, kimseye suçu atamazsın. Atmadım da, bu korkaklığımı hayat boyu bir tarafımda yaşayacağım. İçkiye olan düşkünlüğümün büyük bir nedeni de bu cesaretsizlik olabilir.
Bugün yine bir seçim var. Yine bir hüsran var benim gibiler için. Rakıyı çok sevmem demiştim değil miJJJ ilk 11 Türk Sanat Müziği bu sefer. Kuzenim ya da bana göre kardeşimdir aslen, onunla beraber oluşturduk. Bu geceye ithafen böyle olsun. Baba ve amca yadigarıdır rakı ve Türk Sanat Musikisi. Her türlü devam eder bünyemizde.
·         Timur Selçuk – Beni Kör Kuyularda Merdivensiz Bıraktın
·         Müzeyyen Senar – Gamzedeyim Deva Bulmam
·         Zeki Müren – Nereden Sevdim O Zalim Kadını
·         Zeki Müren – Bulamazsın Benim Gibi Seveni
·         Müzeyyen Senar – Ömrümüzün Son Demi
·         Zeki Müren – Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var
·         Zeki Müren – Sen Kimseyi Sevemezsin
·         Zeki Müren – Agora Meyhanesi
·         Zekai Tunca – İmkansız
·         Zeki Müren – Seni Ben Ellerin Olsun Diye Mi Sevdim
·         Münir Nurettin Selçuk – Endülüs’ te Raks

Yedek Kulübesi:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder